Welkom op de website van de Nicolaas Beetsschool!

Een school voor nieuwsgierige kinderen die met en van elkaar willen leren.

De Nicolaas Beetsschool is een Christelijke basisschool in Heemstede, prachtig gelegen in het groen.  Wij zijn een school waar met en van elkaar leren centraal staat. Een uitstekende kennisbasis vinden wij heel belangrijk en dat zien wij als onze kernopdracht. Daarnaast zullen wij ons in het onderwijsaanbod ook richten op het ontwikkelen van specifieke vaardigheden. Kinderen van nu hebben namelijk meer nodig dan kennis alleen, om zich in onze snel veranderende en internationale maatschappij tot positieve en maatschappijgerichte individuen te kunnen ontwikkelen.

Daarom willen we onze leerlingen, samen met de ouders, vooral de volgende vaardigheden laten ontwikkelen:

• zelfbewustzijn/zelfreflectie
• creatief denken (‘out of the box’ / probleemoplossend)
• samenwerken
• doorzettingsvermogen

Die vaardigheden willen wij hen leren vanuit een uitdagende leeromgeving die kinderen uitlokt om nieuwsgierig op zoek te gaan naar antwoorden.

Om de kinderen voor te bereiden op de internationale samenleving starten we ook al vroeg met Engels. Vanaf groep 1 krijgen de kinderen wekelijks Engelse les.

Spreekt u het bovenstaande ook aan?  Dan nodigen we u graag uit voor een kennismakingsgesprek en rondleiding, waarbij we u meer informatie kunnen geven en u kunt zien hoe we werken. Als u een vraag heeft naar aanleiding van onze website, neemt u dan gerust contact met ons op.