Nicolaas Beets

De Nicolaas Beetsschool is in 1852 door schrijver/dominee Nicolaas Beets samen met ouders opgericht. Daarmee is onze school één van de oudste Christelijke scholen in Nederland.

Van 1840 tot 1854 was Nicolaas Beets predikant bij de Nederlands Hervormde Kerk in Heemstede.
Nicolaas Beets, die onder het pseudoniem Hildebrand schreef, behoorde in de vorige eeuw tot de meest gelezen schrijvers van Nederland. Zijn bekendste boek is de Camera Obscura.

In 2014 werd de 200e geboortedag van Nicolaas Beets gevierd, ter ere van deze gelegenheid is in HeerlijkHeden 162, 2014, het tijdschrift van de Historische Vereniging Heemstede-Bennebroek (www.hv-hb.nl) een artikel over deze markante persoonlijkheid gepubliceerd. U vindt het artikel hier.