Nieuwsgierig naar elkaar en de wereld om ons heen

De Nicolaas Beetsschool is een middelgrote basisschool aan de rand van Heemstede, bij het water en in het groen. Zo’n 400 leerlingen en 40 onderwijsprofessionals leren er met en van elkaar. Nieuwsgierigheid staat bij ons centraal. Natuurlijk naar taal, rekenen en lezen. Maar ook: hoe zit de wereld in elkaar? Hoe zit ik in elkaar? En mijn klasgenootjes? We geven onze leerlingen ruimte én richting om dat samen te ontdekken en onderzoeken.

Nieuwsgierig naar ons? Maak een afspraak.

Kennis en vaardigheden voor het leven

Wij willen kinderen laten leren vanuit hun talent, motivatie en nieuwsgierigheid. Dan gaan ze vliegen! Ze willen aan de slag en hebben er zin in. Als dat gebeurt zien we hoeveel de kinderen kunnen, hoe ondernemend en creatief ze zijn. Het levert belangrijke vaardigheden voor de toekomst en kennis voor het leven op.

Meer over onze visie

“Op de Nicolaas Beets prikkelen we de nieuwsgierigheid naar alles en iedereen om ons heen. En daar gaan we in een lekker leerklimaat samen mee aan de slag.”

Nieuw binnenstebuiten gebouw in 2025

Het schooljaar 2025/2026 beginnen we in een fantastisch nieuw gebouw. Iedere groep krijgt de mogelijkheid om te buiten te werken. We kunnen buiten lesgeven of de natuur juist naar binnen halen. Van moestuin tot fruitbomen, wormenheuvel en bijenhotel, er valt veel te ontdekken. In het nieuwe gebouw zit straks ook een kinderopvang.

Bekijk het nieuwe gebouw