Huiswerk

Leerlingen uit groep 6 t/m 8 krijgen structureel huiswerk. Dit kan voor een deel thuis op de computer of tablet gemaakt worden.

Wat is het doel van huiswerk op de Nicolaas Beets?
Huiswerk is een belangrijk middel om de zelfstandigheid, werkdiscipline, werkhouding en het doorzettingsvermogen van de kinderen te bevorderen.
Kinderen worden met huiswerk in aanraking gebracht, omdat dit in het voortgezet onderwijs een dagelijks terugkerende bezigheid zal worden. Huiswerk wordt zo een deel van het dagritme.

Uitgangspunten bij huiswerk op Nicolaas Beets
Bij het geven van huiswerk gaan we uit van de volgende punten:

• Alle leerstof wordt in principe onder schooltijd aangeboden;
  • Het huiswerk moet zinvol zijn en zonder veel extra hulp gemaakt kunnen worden;
  • De ouders/verzorgers moeten op de hoogte zijn van de wijze waarop we met huiswerk omgaan.

Tips voor kinderen/ouders bij het maken van huiswerk:

• Zorg ervoor dat je een vaste plek hebt om je huiswerk te maken; een plek waar je niet vaak gestoord wordt!;
  • Voorkom afleiding;
  • Werk op een opgeruimde tafel of bureau;
  • Probeer te streven naar een vast tijdstip per dag;
  • Wissel maak- en leerwerk af;
  • Werk nauwkeurig;
  • Overhoor je zelf of laat je door vader/moeder/broer/zus overhoren;
  • Moet je iets leren, dan moet je dit niet alleen doen op de laatste dag voor het proefwerk of de toets;
  • Begin er ruim van tevoren mee. Beter 3x kort leren dan in 1 keer alles;
  • Herhaling is erg belangrijk.