Ons onderwijs

Onderzoekend & Thematisch leren

Leren begint met nieuwsgierigheid. Hoe zit dat? Waarom werkt het zo? Waarom leer ik dit? Die nieuwsgierigheid prikkelen we en dan gaan we samen op onderzoek. Dat doen we vaak binnen thema’s. Daarbij spreken we verschillende niveaus en talenten aan. Over de Romeinen kun je een mooi verslag maken, maar net zo goed een tekening, een speurtocht of een toneelstuk. Precies waar jouw talent zit.

Wij spreken kanjertaal

“Welke pet heb jij op?” Van die zin kijkt niemand bij ons op school raar op. We spreken namelijk allemaal dezelfde kanjertaal. Alle leerkrachten en leerlingen volgen een zogenaamde kanjertraining: welke gevoelens hebben we en hoe gaan we er goed mee om? Het resultaat: rust, vertrouwen, veiligheid en respect in de klas. En dat leert een stuk lekkerder.

“Leren hoe de Romeinen leefden kan ook door er met klasgenootjes een toneelstuk over te maken, of een gedicht, of een stripverhaal. Van doen waar je talent zit ga je vliegen.”

Er zit muziek in de Nicolaas Beets

Muziekles is bij ons écht muziekles. We beginnen in groep 1 t/m 4 met het leren lezen van noten. We zingen en maken muziek op allerlei manieren. Groep 5/6 speelt keyboard en groep 7/8 gitaar. Gemiddeld hebben de kinderen 30 muzieklessen per jaar. Dat klinkt goed!